Forside

Nyhed

Cykelryttere står til igen at sælge øl for et millionbeløb

Team Rynkeby solgte sidste år øl for mere end 1,2 mio. kroner og den 15. januar starter salget igen. Et salg, som skal sikre en stor donation til Børnecancerfonden. 


Del nyhed :

I 2022 - fordelt over knap otte uger - knoklede Team Rynkeby-holdet med at sælge gaveæsker, med tre øl fra Fur Bryghus, til gavn for Børnecancerfonden. Det lykkedes at sælge hele 23.665 gaveæsker, hvilket resulterede i en samlet donation på hele 1.253.116 kroner. Efter det gode resultat, udtalte Fur Bryghus’ forretningsfører Per Kristensen:

 

“Det har været et fantastisk forløb, hvor alle holdene i Team Rynkeby har solgt gaveæsker i hele landet. Vi er stolte af, endnu en gang, at være en del af et helt unikt samarbejde. At være med til at støtte op om så vigtig en sag som at støtte Børnecancerfonden, og være med til at genere økonomiske midler, så vi kan komme denne uhyggelige sygdom til livs”.

 

Den 15. januar påbegynder holdet igen et salg af øl fra samme bryghus. Øl, der har fået navnene MIG, OS og DEM, der skal symbolisere ryttere, servicefolk, fællesskabet og alle dem, der står i centrum for Team Rynkebys arbejde: børn, der kæmper for at blive raske og de læger og forskere, der knokler for at finde nye veje til behandlinger.

 

Bjørn Jensen, der er projektleder og idemanden bag Skål For Livet fortæller til Ale.dk, at det var vigtigt for samarbejdspartnerne og Team Rynkeby, at det netop er øl, der skal sikre projektets succes:

 

“Det handler om at fortælle Team Rynkebys historie, og det gør vi ud fra en visuel storytelling, hvor hver øl, hver især fortæller om de tre ben Team Rynkeby står på (mig, os og dem, red.), og det var vigtigt at vi kunne sælge det budskab med et kvalitetsprodukt, hvor sælger og køber er glad for både at få og give produktet videre. Gaveæsken skal skabe en oplevelse og god historiefortælling, samtidig med at gaven altså består af gode kvalitetsprodukter fra Fur Bryghus, der laver nogle fantastiske øl.”

 

Mens projektet handler om at samle penge ind til Børnecancerfonden, er det ikke kun mængden af penge de kan samle ind, der definerer dette års succes. For Bjørn Jensen og resten af holdet handler det også om, at have skabt et projekt med stærke samarbejdspartnere, der kan spille hinanden gode.

 

“Man kan måle succes på hvor mange penge vi samler ind til Børnecancerfonden, men hvor vi lander økonomisk i år, med den nuværende energi- og inflationskrise i tankerne, ved vi ikke. Men vi har fået lavet et stærkt fundament og vi har fået flyttet styregruppen for Skål For Livet ind i kernen af Team Rynkeby-organisationen, hvor vi har fået støtte af flere ildsjæle til projektet. Samtidig har vi fået flere og rigtig gode samarbejdspartnere, og derfor er den største succes nok, at vi har fundet partnere der sammen gør, at vi spiller hinanden rigtigt gode. Det er partnere, der vil være med til at tage projektet videre igen til næste år,” siger Bjørn Jensen.



Det tre øl er henholdsvis Fur Classic, Fur Bock og Fur Hvede i nye klæder og salget starter altså den 15. januar og kan blandt andet erhverves på Brdr. Prices restauranter i kampagneperioden.

 

For mere information: Skål for livet

Arrangementer

Emne

År

Gem og luk

Emne

Gem og luk

År

Gem og luk

Sorter efter: Nyeste

0 Resultater
Ingen Nyheder På Denne Filtrering
Indlæs Flere