Nyheder

Nyhed

Japanske Sapporo vil købe amerikanske Stone Brewing

Det populære californiske craft brewery Stone Brewing, der åbnede i 1996, bliver solgt for 165 millioner dollars, mere end en milliard danske kroner.


Del nyhed :

Det er i princippet datterselskabet Sapporo U.S.A. der vil erhverve Stone Brewings bryggeri- og restaurantvirksomheder. Sapporo har til hensigt at producere sine Sapporo-mærkede øl til amerikansk distribution i Stones to topmoderne bryggerier, i Escondido, Californien og Richmond, Virginia. Med udgangspunkt i eksisterende kapaciteter og støttet af planlagte kapitalinvesteringer har Sapporo til hensigt at brygge 360.000 tønder øl i USA inden udgangen af ​​2024. Dette vil i det væsentlige fordoble Stone Brewings nuværende produktion og give rigelige muligheder for vækst for begge mærker, lyder det i en pressemeddelelse.

 

Stone er det andet opkøb i det voksende segment af Sapporo U.S.A.s forretning, det første var ​​Anchor Brewing Co., som blev opkøbt i 2017. Hele Sapporo-koncernen var i 2020 verdens 29. største bryggerikæde med en årlig produktion på 7,4 millioner hl. Til sammenligning producerer Royal Unibrew 4,0 millioner hl.

 

Aftalen vil give Sapporo bryggekapacitet på begge amerikanske kyster, – der vil gøre det i stand til at øge produktionen markant for at imødekomme den stærke forbrugerefterspørgsel efter deres Sapporo-mærkede øl til hjemmemarkedet, sagde Sapporo U.S.A. og Stone Brewing i en fælles erklæring. De forventer, at aftalen lukkes i august.

 

– Dette er det rigtige næste kapitel for Stone Brewing, sagde Greg Koch, medstifter og administrerende formand for Stone Brewing. – I 26 år har vores fantastiske team arbejdet utrætteligt på at brygge øl, der har sat trends og omdefineret forventninger. At have interessen fra en virksomhed som Sapporo i at fortsætte Stone-historien er et vidnesbyrd om de fantastiske øl, vi har skabt og vil fortsætte med at skabe for vores fans over hele kloden.

 

– Uafhængighed er vigtigt, sagde Greg Koch, da hans besøgte København i 2019. – For­brugerne skal vide, hvor deres øl kommer fra, ellers bliver de jo vild­ledt, sagde Greg Koch, da Det Fri Øl mødte ham på baren Skaal i København. Stone Brewing var dengang tilsluttet Independent Craft Brewer Seal fra Brewers Association i USA. 

 

Greg Koch var i København for at lave PR for sin Enter Night pils­ner til Metallica – en i øvrigt fremragende frisk pilsner. Men også en øl som gjorde, at Greg Koch endte på forsiden af ØLentusiasteN nr. 108 sammen med Lars Ulrich fra Metallica.

 

Læs ØLentusiasteN 108

Arrangementer

Emne

År

Gem og luk

Emne

Gem og luk

År

Gem og luk

Sorter efter: Nyeste

0 Resultater
Ingen Nyheder På Denne Filtrering
Indlæs Flere