Handelsbetingelser hos Danske Ølentusiaster
Generelle oplysninger
Danske Ølentusiaster
Borupvang 3
2750 Ballerup
CVR nr.: 26502985
Telefon: 45823400
Email: sekretariat@ale.dk
Mobilepay: 173097
Priser
Hos Danske Ølentusiaster er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Betaling
Danske Ølentusiaster modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Levering
Danske Ølentusiaster tilstræber at afsende en indgået ordre inden for 3 hverdage. Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 35 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland. Dine varer sendes med Post Nord. OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice. Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Danske Ølentusiaster vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til: Danske Ølentusiaster Brogade 7A, 1. tv. 4600 Køge Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Køb af billetter til event eller eventrelaterede tillægsprodukter såsom madbilletter, overnatning, transport mm. er i henhold til - "Lov om visse forbrugsaftaler - §17 stk. 2 og §9 stk. 2 nr. 2a" – ikke omfattet af fortrydelsesret. Såfremt et arrangement aflyses refunderes billetten naturligvis, og beløbet bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto. Gebyrer refunderes ikke.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på sekretariat@ale.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Danske Ølentusiaster
Brogade 7A, 1. tv.
4600 Køge
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
- Billetter eller event relaterede produkter såsom madbilletter, booking af transport eller overnatning mm.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Afhentning i butik
På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig: Navn Adresse Telefonnummer E-mailadresse Oplysning om hvad du har købt Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Danske Ølentusiaster. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Link: forbrug.dk Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: ec.europa.eu/consumers/odr/ Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: sekretariat@ale.dk
Kortopkrævning
Ved kontingentfornyelse 12 måneder senere trækkes fra det betalingskort, som blev brugt ved indmeldelsen. Hvis man ønsker at ændre til et andet betalingskort, kan de gøres via siden for ens egne medlemsoplysninger. Danske Ølentusiaster gemmer ikke dine kortoplysninger, de gemmes hos vores betalingsindløser (NETS) Vi trækker kontingentet den 1. hverdag i den måned, hvor det skal fornys. Kortindehaver har pligt til at vedligeholde sine kortoplysninger. Opsigelse skal senest den 7. i den måned, hvor man opkræves. Ved ophør af medlemskab af Danske Ølentusiaster, skal man logge sig på ale.dk med sit medlemsnummer og pinkode og vælge menupunktet ”Dine medlemsoplysninger” og derefter udmeldelse. Man er først udmeldt, når en medarbejder har effektueret udmeldelsen.
Priser og bestilling
Alle vores priser er i danske kroner. Aftaler om køb via vores system anses for endeligt indgået, når en medarbejder har behandlet ordren. Vi tager forbehold for tryk- og prisfejl samt eventuelle aflysninger, hvis ikke arrangementet kan gennemføres.
Betaling
Ved betaling kan bruges VisaDankort, Visa eller Mastercard.
Betalingstransaktionen foregår via betalingssystemet Quickpay, der åbner i et nyt browservindue.
På den sikre side skal du indtaste:
- Kortnummer og udløbsdato. I kortnummeret skal du kun indtaste tallene - ikke de mellemrum, der er vist på kortet.
- Udløbsdato - måned med to cifre og år med to cifre.
- De tre kontrolcifre. De står på bagsiden af dankortet yderst til højre som afslutning på en længere talrække.
Fortrolige oplysninger
Personoplysninger som navn, adresse, evt. tlf. og e-mail, vil udelukkende blive brugt internt og til direkte henvendelse i forbindelse med informationsmateriale og lignende.
Ordrebekræftelse og levering
Når man har indmeldt sig i foreningen eller bestilt en vare i vores shop, modtager man en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder en oversigt over bestilte tilmeldinger med angivelse af pris.
Fortrydelsesret
Tilmelding til foreningens arrangementer er bindende, du har dog den for internethandel normale 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder ikke ved tilmelding senere end 2 uger før arrangementers gennemførelse.
Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål eller brug for råd, er du meget velkommen til at skrive til sekretariatet på sekretariat@ale.dk