Kære medlemmer,
Vi har siden nytår været i gang med at planlægges Køge Øldag 2025. Og dermed også
arbejdet med at sikre frivillige medarbejdere til vagter på selve dagen. I er nemlig
forudsætningen for vores gennemførelse af Køge Øldag. Og det genererer et afkast til Køge
Ølentusiaster som bidrager til at holde prisen nede på vores ølsmagninger.
I år er der sket et vagtskifte på planlægningsposten af vagtplanen så jeg har overtaget posten
fra Hanne. Tak til Hanne for indsatsen gennem årene.
Nedenfor ser I de første informationer for jer som ikke tidligere har været frivillige.
Jeg håber meget at du vil hjælpe med en vagt eller to. For hver valgt du tager modtager du et
antal poletter som du kan bruge i boderne når du ikke er på vagt.
TILMELDING: Gert Højer Pedersen (gerthojer@gmail.com) styrer vagtplan og du informeres om
din vagt i god tid inden Køge Øldag 2025. Har du spørgsmål kan jeg nås på 40879518
Information for frivillige på Køge Øldag 2025
Vi glæder os over stadig at kunne samle rigtig mange til frivilligt arbejde på Køge Øldag. Med
jeres store indsats bliver Køge Øldag til det helt unikke arrangement det er. Ud over nogle
sjove (og til tider hektiske) timer sammen med andre Ølentusiaster fra flere lokalafdelinger,
har man som frivillig mulighed for at være med til at give gæsterne en rigtig god oplevelse.
Der er IKKE salg af E-billetter på dagen.
Frivilligvagter
På vores Ølfestival skal du tilmelde dig mindst 1 vagt for at være med som frivillig – du må
naturligvis meget gerne vælge flere end 1. Alle vagterne er på mellem 4 og 6 timer, og vi har
brug for frivillige fra 2 timer før åbningstid til 1 time efter lukketid.
Festivalpladsen er åben for gæster kl. 11.00 til kl. 19.00
Gert Højer Pedersen (gerthojer@gmail.dk) styrer vagtplan og du informeres om din vagt i god
tid inden Køge Øldag 2024.
Poletter
Der må kun sælges poletter til gæster med armbånd.
Betalingsmidlet på Køge Øldag er poletter, som kan købes sammen med billetten eller
særskilt. Desuden kan der købes yderligere poletter i poletboder dels en i gård 1
og en i gård 2.
Det er muligt at købe poser af 10 stk. poletter – pris 165 kr.
Opgaver
Det er muligt på forhånd at give udtryk for, hvilke opgaver man ønsker. Vi gør vores yderste
for at kunne tilfredsstille jeres ønsker. Jo hurtigere I tilmelder jer som frivillig, jo større er
sandsynligheden for, at I får jeres ønsker opfyldt, da vi fylder op efter ”først-til-mølle
princippet”. Vælg gerne flere typer opgaver – så varierer vi jeres opgaver, så godt det lader
sig gøre.
Der er 6 typer vagter/opgaver:
Indgang fra Brogade (Scan billet/Betaling + udlevering af armbånd, glas, program og poletter)
Indgang fra Havnen (Scan billet/Betaling + udlevering af armbånd, glas, program og poletter),
Flyver: Vand til drikkeautomater, generel oprydning, brugte glas ned i Hugos, tøm
skraldeposer, sæbe & toiletpapir + diverse
Poletsalg: Salg af poletter til vores gæster med armbånd
DØE Bod: DØE-medlemskab & lotteri
Taskevagt + køkken i frivillig lokalerne
Se i øvrigt vagtplanen som sendes til jer.
Eksterne vagter
Vi har entreret med et eksternt vagtselskab som vil være på Køge Øldag fra vagt 2 og til
lukketid.