Kalder alle Håndbryggere i DØE Næstved, Vordingborg og Præstø.

Bestyrelsen har i en periode arbejdet på dette event, og kan nu løfte sløret for denne unikke mulighed for at deltage i konkurrencen om ”DØE Julebryg 2025”.

Hvis du vil deltage, tilmelder du dig ved at sende en mail til formanden for DØE Næstved, Søren Petersen senest d. 31 JAN 2025soren.petersen@ale.dk
Skriv DØE Julebryg 2025 i emnefeltet.
Det eneste du behøver at skrive, er at du gerne vil deltage.

Din juleøl præsenteres for DØE medlemmerne i Næstved til JUNI smagningen, så tag højde for den periode din øl skal lagre/modne og udvikle sig.
Her vælger DØE deres bud på en vinder. De samme øl vil blive prøvesmagt af Herman fra Superbrugsen i Fensmark og Morten fra HUMLE Ølbar. De vælger deres vinder øl set med de kommercielle briller.
Er vinderen den samme er det nemt og ellers tager vi en snak og en yderligere vurdering.

Hermann og Morten beslutter uomtvisteligt hvilken øl der vinder.

Husk!! Det er kun håndbryggere uden adgang til kommercielt brygudstyr eller med kommercielle interesser der kan deltage.

Vinderøllen vil blive brygget på et udvalgt bryggeri (valgt af Herman og Morten) og blive solgt fra fustage på HUMLE Ølbar og på flaske i Superbrugsen i Fensmark i juleperioden 2025. Du har som brygger ingen udgifter hertil, men du har heller ingen indtægt.

Der planlægges på kommerciel brygning i perioden juli/august. Dette for at tage højde for en periode til lagring/modning.

Der er som sådan ingen regler, men her er et par punkter som vi har bestemt skal anvendes:

  • Man bestemmer selv hvad en juleøl er, men den skal kunne sælges som en sådan.
  • Aflevering af juleøl sker i flasker af 50 cl. Kapsler og nye tomme flasker udleveres hos formanden for DØE Næstved, Søren Petersen efter aftale, men i februar måned.
  • Der må kun afleveres juleøl i de udleverede flasker påsat de udleverede kapsler. Der må efterfølgende ikke påsættes mærker, labels eller andet identificerbart idet smagningen skal foregå ”anonymt”.
  • Kun formanden ved hvem der har brygget hvad (identificeres via kapselfarve).

Bryggeren medbringer de 7 stk. 50 cl flasker til JUNI smagningen. Hvis ikke personligt fremmøde er muligt, kan de afleveres til formanden efter nærmere aftale.

Når vinderen er fundet, aftales det hvornår det passer at brygge øllen.
Det tager vi en dialog med bryggeri og vinder om.

Vinderen vil ud over sit navn på en kommerciel øl, blive hædret til NOVEMBER smagning, og modtage et gavebevis til MALTBAZAREN på kr. 500 imens vi smager på vinderøllen.

DØE Næstved vil til samme smagning kunne tilbyde medlemmer af DØE Næstved, at købe/bestille vinderøllen i begrænset antal til en rimelig pris. Evt. overskud går i foreningskassen.

Har du spørgsmål eller kommentarer til ovenstående, så kontakt Søren Petersen som enten kan svare eller skaffe et svar på dit spørgsmål.

På bestyrelsens vegne

Søren